Har du vært avgangselev på videregående skole i løpet av de tre siste årene og fått ikke bestått?

Skolearbeid - Klikk for stort bildeIllustrasjonsbilde skriving Pexels.com/CC0

Skolen inviterer elevene til et informasjonsmøte onsdag 13.september kl 15.30 – 16.30- i biblioteket på Tinius. I dette møtet får du informasjon  fra skolens rådgivere om tilbudet og  det blir oppmeldingsworkshop for oppmelding i privatistweb.

Du får hjelp til å fullføre og bestå i de fagene du trenger, og kan sikre deg studie- eller yrkeskompetanse. Når du har avlagt eksamen, dekker Viken fylkeskommune også eksamensavgiften din.

Tiltaket gjelder for elever som har gått ut fra Vg3 studieforberedende utdanningsprogram og Vg2 yrkesfag. Tilbud om intensivopplæring gjelder også for elever som går på Vg2 og Vg3 skoleåret 2023/24, og som har 1/IV fra tidligere.

• Elevene vil bli tilbudt intensivopplæring på skolen frem til dato for privatisteksamen høsten 2023.
  • Elevene kan låne læremidler av skolen.
  • Elever som melder seg opp til privatisteksamen og deltar på intensivopplæring vil få dekket oppmeldingsavgiften etter at de har gått opp til eksamen.

Når?

Onsdag 13.september kl. 15:30 – 16:30 i biblioteket på Tinius.

Hvordan melder jeg meg på?

Ta kontakt med skolens rådgivere du gikk på for mer informasjon.

Rådgivere ved Kongsberg videregående skole

Husk at oppmelding til eksamen denne våren må skje mellom 1. september til 15.september.

Les mer om hvordan du tar opp fag og avlegger eksamen som privatist