Franskelever på vg2 arrangerte en Fransk kveld

I anledning Erasmus-tur til Brest 21.-29.september arrangerte franskelever på vg2 en Fransk kveld, une soirée française, åpen for alle, hvor de formidlet smakebiter av fransk kultur.

En Fransk kveld - Klikk for stort bildeEn Fransk kveld Anine Bøe Johnsen

Franskelever fra Musikk, dans og drama slo an tonen for kvelden med musikalske innslag («Je te laisserai des mots» av Patrick Watson og «La vie en rose» av Edith Piaf).  De øvrige elevene dramatiserte og leste diktet «Déjeuner du matin» av Jacques Prévert. Så fulgte visning av den franske filmen «Eiffel», om mannen bak Eiffel-tårnet, ingeniøren Gustave Eiffel, som tross mange hindringer fikk reist dette fantastiske byggverket. Elevene solgte også fransk mat (quiche) og kaker, og hadde loddsalg. Takk til alle som deltok på kvelden! Nå gleder vi oss til Erasmus-tur og til å oppleve Frankrike på ordentlig!